Online marketing voor schoonheidssalons

Schoonheidssalons zijn niet meer weg te denken uit onze samenleving. Iedereen wilt er verzorgd uitzien en daar kan een schoonheidssalon bij helpen. Het is dan ook belangrijk dat ze online goed zichtbaar zijn. Het internet biedt talloze mogelijkheden voor marketingactiviteiten en daarom is het tijd om het potentieel van online marketing voor schoonheidssalons beter te benutten. In deze blog lees je daarom meer over online marketing voor schoonheidssalons en hoe jij als eigenaar kunt profiteren van de kansen die het biedt.

Maak gebruik van Google

Google is een geweldige manier om jezelf op de kaart te zetten. Het is belangrijk om je bedrijf op Google Mijn Bedrijf te registreren. Dit verhoogt de kans dat potentiële klanten je online vinden. Daarnaast is het ook handig om gebruik te maken van Google Ads. Hiermee kun je betaald adverteren bovenaan de zoekresultaten. Dit is vooral handig als je nog aan je online vindbaarheid wilt werken of als er veel concurrentie is. Vaak zijn er ook professionals aan wie je dit werk kunt uitbesteden, zoals Roxtar Online Marketing bijvoorbeeld.

Boost je sociale media aanwezigheid

Bijna iedereen zit tegenwoordig wel op sociale media. Het is dus belangrijk om hier gebruik van te maken en jezelf te profileren op kanalen zoals Facebook, Instagram en Twitter. Post regelmatig leuke content en foto’s van jouw salon en de resultaten die je bereikt met jouw behandelingen en producten. Hiermee trek je niet alleen nieuwe klanten aan, maar behoud je ook de band met huidige klanten.

Zet in op email marketing

Email marketing is nog steeds een belangrijke marketingmethode als het gaat om klanten bereiken en te behouden. Je kunt bijvoorbeeld wekelijks een nieuwsbrief sturen naar jouw klanten met informatie over de salon en eventuele acties of aanbiedingen. Hierdoor blijven jouw klanten altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en aanbiedingen in de salon.

Werk samen met bloggers en vloggers

Er zijn veel bloggers en vloggers die vooral over beauty en verzorging schrijven en vloggen. Het is een goed idee om samen te werken met deze bloggers. Bijvoorbeeld door ze een gratis behandeling aan te bieden in ruil voor een review op hun blog of video. Op deze manier bereik je een groot publiek en verhoog je de vindbaarheid van jouw salon.

Maak gebruik van klanten reviews

Klantenreviews zijn een belangrijke manier om sociale bewijskracht te creëren. Potentiële klanten willen graag weten wat andere mensen van jouw salon vinden. Het loont dus de moeite om klanten te stimuleren reviews achter te laten. Je kunt bijvoorbeeld een kortingsbon geven bij het achterlaten van een review.